Rugby - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Erik Boot - WaarBenJij.nu Rugby - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Erik Boot - WaarBenJij.nu

Rugby

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

26 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Niet vooruit gooien, de bal moet achter de lijn voor een 'try' die vijf punten waard is, en daarna volgt een 'conversion kick' die 3 punten kan opleveren. Zover strekte mijn kennis van Rugby. En na vijf wedstrijden van de Maties, het universiteitsteam, gevolgd te hebben ben ik nog niet heel veel wijzer. Maar het is wel een erg leuke kijksport, met een paar duizend medestudenten in het stadion. Afgelopen maandag ben ik zelfs mee geweest naar een uitwedstrijd, de halve finale in Kaapstad. Bij aankomst op de campus van de universiteit in Kaapstad was het eerste wat ik dacht: hier had ik moeten studeren. Het is zo mogelijk nog mooier dan de campus in Stellenbosch.
De wedstrijd zelf was helaas niet om over naar huis te schrijven. 20-8 verloren en het regende de hele wedstrijd. Het was de eerste keer sinds aankomst dat ik het zowaar koud had.
Verder geniet ik hier met volle teugen. Ik heb weer wat foto's bijgevoegd!

• 26 Maart 2014 - 15:46

Marjon :

Leuk om weer iets van je te lezen! Je weet in ieder geval meer over rugby dan ik. Fijn dat je zo geniet. Veel plezier nog de komende tijd!!! Liefs, Marjon